Järvi-Suomen matkailutarjonta on nyt entistä näkyvämpää ja saavutettavampaa kansainvälisille matkailijoille, kun uudistettu visitlakelandfinland.com-sivusto kokoaa yhteen alueen monipuoliset palvelut ja elämykset. Sivusto toimii kattavana portaalina, joka esittelee koko Järvi-Suomen matkailualueen tarjonnan selkeästi ja helposti löydettävässä muodossa.
Kansainvälisesti houkutteleva matkailualue yhteistyöllä
Järvi-Suomi, englanniksi Lakeland Finland, kuuluu Visit Finlandin määrittämään neljään matkailulliseen suuralueeseen. Näihin lukeutuvat myös pääkaupunkiseutu, Lappi sekä rannikko ja saaristo. Lakeland Finland käsittää yhdeksän maakuntaa, joista itäiseen osaan kuuluvat Kainuu, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Savo ja Etelä-Karjala, ja läntiseen osaan KeskiSuomi, Päijät-Häme, Kanta-Häme ja Pirkanmaa. Yhteistyön ja alueellisen kehittämisen tavoitteena on vahvistaa koko Järvi-Suomen kansainvälistä vetovoimaa ja kasvattaa matkailun ympärivuotista kysyntää. Eräs tärkeimmistä kehittämistoimista oli visitlakelandfinland.com-sivuston uudistaminen ja laajentaminen, jonka myötä myös alueen itäiset maakunnat on liitetty mukaan tänä syksynä.
Palvelut yhdellä sivustolla – kansainvälisille asiakkaille suunnattuna
Alun perin läntisen Järvi-Suomen perustama visitlakelandfinland.com on nyt laajentunut kattamaan koko Lakeland-alueen tarjonnan. Sivusto esittelee rajapinnan kautta matkailutuotteita, joita yritykset ovat tallentaneet Visit Finlandin tietokantaan, Datahubiin. Tämä mahdollistaa matkailijoille helpon pääsyn alueen majoitus-, ravintola- ja ohjelmapalvelujen äärelle yhdestä paikasta. Sivuston ensisijaisena kohderyhmänä ovat kansainväliset matkailijat, erityisesti saksankielisessä Euroopassa ja Isossa-Britanniassa. Siksi verkkosivusto on tässä vaiheessa saatavilla vain englanniksi ja saksaksi.
Digitaalinen näkyvyys vahvistaa brändiä
Visitlakelandfinland.com toimii porttina koko Järvi-Suomen matkailubrändille ja sen pienemmille kohteille ja yrityksille. Sivuston lisäksi panostetaan digitaaliseen näkyvyyteen myös Instagramin, YouTuben ja muiden kanavien kautta. Tavoitteena on lisätä Lakeland Finland alueen tunnettuutta ja houkutella alueelle uusia matkailijoita.
– Uudistettu verkkosivusto ja lisääntynyt yhteistyö avaavat täysin uudenlaisia mahdollisuuksia alueemme matkailulle, toteaa Pro Lakeland II -hankkeen projektipäällikkö Krista Kuosmanen.
– Haluamme tehdä Järvi-Suomesta entistä houkuttelevamman ja helposti saavutettavan matkakohteen kansainvälisille asiakkaille.
”Viisi matkailumaakuntaa, yksi järvielämys – Pro Lakeland II” -hanke tähtää koko alueen matkailualan pk-yritysten kansainväliseen kasvuun parantamalla niiden kilpailukykyä ja alueen kansainvälistä saavutettavuutta. Rahoittajana toimii Pohjois-Karjalan maakuntaliitto.